14 juli 2020 - Wittstock, Duitsland

We zijn weer onderweg. Vanwege Corona hebben we onze laatste reis moeten onderbreken. Medio maart waren we nog in Zuid-Portugal. Maar toen ook daar de Coronacrisis uitbrak zijn we in drie dagen naar Maastricht gereden. Hier hebben we drie maanden lang op de camperplaats gestaan. Een straf was het niet, zeker omdat we vaak bij onze kinderen konden zijn. Wel hebben we nog een rondreis door Nederland gemaakt.

Op 8 juli zijn we in de stromende regen vertrokken, richting Noord-Duitsland. Onze bedoeling is om via Polen naar de Baltische staten te rijden, in de hoop dat het daar niet al te warm en niet al te druk zal zijn.

De afgelopen dagen hebben we enkele kleine dorpjes bezocht maar ook twee grotere steden. Vanuit de stad Lüneburg zijn we met de trein naar Hamburg gegaan. Bij terugkomst troffen we onze campervrienden Petra & Coen, altijd gezellig!

Eergisteren stonden we op een camperplaats aan een klein meertje. In eerste instantie zo goed als alleen. Totdat een grote Roma-familie arriveerde en we omringd werden door zo'n twintig woonwagens! Toen was het gedaan met de rust.

De komende dagen toeren we nog een beetje door noord-oost Duitsland, het vroegere DDR.

1. Ingrid:
    14 juli 2020
    Ohhh fijn om te lezen dat jullie weer lekker op pad zijn!
    We gaan jullie weer lekker volgen en meegenieten van jullie reis en avonturen.
    Heel veel plezier en veilige kilometers
    😘😘😘
  2. Petra dragstra:
    14 juli 2020
    Leuk om jullie te achtervolgen. Nee wees niet bang, gaan we niet doen. De blog volgen is voldoende en blijven zo op de hoogte van jullie avonturen, de vrijages van Mowgli en de religieuze Belevenissen van Xavi. Wij staan nu
    in Crivitz zonder gezellige zigeuners. De tuin van Het kasteel van Schwerin was mooi, de stad verder niet zo geweldig. Gauw weer de natuur in.
  3. Zus en Marcel.:
    15 juli 2020
    Hallo beide. Mooi dat jullie weer onderweg zijn. Mooie foto's maar uiteraard anders als Spanje/Portugal. Hopelijk zit het weer mee. Geniet van elke dag en tot de volgende blog.
    Groetjes.
  4. Doris:
    19 juli 2020
    Leuk om weer van jullie te horen! Lüneburg ken ik natuurlijk goed en woont een deel van mijn familie 😊 hoop dat jullie het droog houden en dat de reis voorspoedig verloopt, op naar nog meer mooie ervaringen en avonturen.. liefs en groetjes Doris en David
  5. Maartje:
    23 juli 2020