6 december.

6 december 2019 - Périgueux, Frankrijk

La Villa Joyosa is een typische Spaanse badplaats, een lange boulevard met veel terrasjes. We hadden schitterend weer en we hebben enkele dagen geluierd. De dag voordat het weer hier zou omslaan (er werd enorm veel regen voorspeld) zijn we richting Pamplona vertrokken. Dus zijn we dwars door Spanje gaan rijden. Een prachtige route door het Spaanse landschap.

Onderweg naar Pamplona hebben we een tussenstop gemaakt in Teruel en Cascante.

In Pamplona zijn we twee dagen gebleven. De eerste dag hadden we geluk, er bleek een feestdag te zijn met veel muziek, dans en gezellige drukte. Het oude centrum van Pamplona leent zich hier uitstekend voor. Het voordeel van de tweede dag is dan weer dat de winkels open zijn zodat we een beetje kerstinkopen kunnen doen.

We rijden nu door Frankrijk. Iedere dag een klein stukje. Omdat we tijd hebben mijden we de autoweg en rijden we binnendoor. Momenteel staan we in Perigueux.  Een oud Frans stadje waar we heerlijk over de kerstmarkt gelopen hebben.