27 november

27 november 2019 - La Vila Joiosa/Villajoyosa, Spanje

Vanaf Roses zijn we langs de kust zuidwaarts gereden. De weer-app was onze gids. En dat werkt fantastisch want we hebben de afgelopen dagen lekker weer gehad. ☀️☀️en 20 graden.

Onze eerste stop maakten we in Sitges, een leuke plaats vlak onder Barcelona met een mooie boulevard, veel terrasjes etc. Het was er best nog druk!

Een stukje zuidelijker ligt de plaats Peñíscola. Ook zeker een bezoek waard, vanwege de oude stad/burcht welke bovenop een rots gebouwd is.

Vervolgens gingen we naar Tavernes de la Valldigna. Dit was weer een heel andere ervaring. Het kilometerslange toeristische centrum langs het strand was compleet uitgestorven. Wij stonden hier op de camperplaats die, tot onze verbazing, wél helemaal vol was. We zijn hier twee dagen gebleven omdat de camper bijna óp het strand stond. Hetgeen de hondjes wel leuk vonden.

Daarna hadden we wel weer genoeg strand gezien en zijn we naar Xaló gereden. Een klein dorpje 20 km uit de kust. Tot onze verbazing stikte het hier van de Nederlanders en de Belgen, inclusief wielrencafé en friterie. Ook waren er veel Nederlandse producten te krijgen in de plaatselijke supermarkt zoals hagelslag, stroopwafels en drop. Nadat we wijn ingeslagen hadden bij de Bodega zijn we doorgereden naar La Vila Joyosa. Hier blijven we enkele dagen, met nog altijd schitterend weer!

1. Marian:
    27 november 2019
    Hallo Jacqueline en Patrick,
    Prachtige foto’s van deze bijzonder mooie omgeving!
    Heerlijk toch zeker met een temperatuur van 20 graden.
    Nou mogen we in Nederland ook niet klagen, maar de prachtige uitzichten die jullie hebben........!
    Geniet ervan!
    Hartelijke groet,
    Paul en Marian
  2. Petra dragstra:
    27 november 2019
    Geen wonder dat jullie altijd op pad zijn, echte genieters van het vrije camperleven. Gaan jullie straks met Vliegtuig terug om Kerst in Limburg te vieren of weer de verre reis per camper? Wij hebben nog een paar tips voor de terugweg, als je die wilt hebben hoor ik het wel. Genietse🍷🥘