28 oktober

28 oktober 2018 - Maastricht, Nederland

Na een heerlijk verblijf in Gallipoli zijn we naar Matera gereden. We hadden al gehoord dat Matera heel mooi zou zijn maar het overtrof onze verwachtingen. Het historische gedeelte is in een vallei gebouwd. Het is een van de oudste dorpen van Europa. Aanvankelijk waren het grotwoningen daterend uit de prehistorie die in de vroege middeleeuwen zijn uitgebouwd tot kleine huisjes en straatjes die nog volledig intact zijn. Dit dorp is het decor geweest van veel films.

Omdat we Maartje en Robin gaan helpen met de verbouwing van hun huis, zijn we eerder dan gepland terug in Nederland.

Dus voorlopig is dit ons laatste reisverhaal. Begin januari vertrekken we weer en pakken we onze reisblog weer op.

1. Pieter van Beek:
    1 november 2018
    Leuk onze kennismaking kort voordat we vertrokken van de camping in Gallipoli. Wij nu ook bijna thuis.
    Wie weet zien we elkaar in Spanje ergens in februari of maart 2019. Succes met het verbouwen, Pieter en Elly