7 oktober

7 oktober 2018 - Manfredonia, Italië

Afgelopen week zijn we verder de Adriatische kust zuidwaarts gereden. Na Rimini hebben we Ancona bezocht. In tegenstelling tot Verona is Ancona een haven/industriestad, met weliswaar een klein historisch centrum maar verder heel druk, veel verkeer en vuil.

We hebben één nacht in de haven van Termoli gestaan, bij de vissersboten en pal naast het historisch centrum. We vonden Termoli een leuk klein stadje en we hebben ons daar goed geamuseerd.

We rijden nu steeds zuidelijker en we zien het landschap veranderen. Minder groen, dor maar ook ruiger en minder gecultiveerd. Ook zie je wel aan de dorpjes dat dit het meer armoedige deel van Italië is. Sommige wegen zijn hier abominabel slecht.

We staan nu op een camping bij Manfredonia. Aan een strand waar je kilometers kunt wandelen zonder iemand tegen te komen. Veel campings zijn al dicht maar de campings die nog open zijn, zijn ook redelijk bezet. Veel Duitsers, Britten en een enkele Nederlander. We genieten volop van het heerlijke nazomerweer.

1. Maartje:
    8 oktober 2018
    Klinkt heerlijk jongens! Geniet ervan en kusjes aan de hondjes