24 augustus 2021

24 augustus 2021 - Borne, Nederland

We reden verder langs de zuid-oost kust van Zweden naar Ystad. Een mooie kustplaats, die ontdekt is door toeristen, met name Duitse. In Ystad zijn ook de studio’s waar de films van Wallander en “The Bridge” zijn opgenomen. Deze studio’s zijn te bezoeken dus zijn we even een kijkje gaan nemen.

Na Ystad hebben we het “Zweedse Stone Henge” bezocht: “de Ales Stenar”. Grote stenen in de vorm van een schip op een klif langs de kust.

Hierna is de grote wens van Jacq in vervulling gegaan: Legoland in Billund, Denemarken. Dat is een familiekwaal, want toen neef Marc vernam dat we in Billund waren, was hij er de dag erna ook met zijn neefje Mathijs. Een leuke familiedag in Billund dus.

Na een bezoek aan de Duitse steden Neumünster en Stade, zetten we nu koers richting Maastricht, met het plan eind september weer te vertrekken. Waarschijnlijk richting het Zuiden, de zon achterna.

1. Nanny Bartel:
    25 augustus 2021
    Mooie monumenten zeg ,,,en legoland dat is leuk hè,,,zijn wij toen ook gëweest. Veel plezier
  2. Zus en Marcel.:
    29 augustus 2021
    Hallo Beide, Weer aan de late kant zoals gewend. Mooie foto's en zeker prachtige ervaring daar in Legoland. Als ik goed gelezen heb zijn jullie nu al weer bijna thuis. We vertrekken zelf ook 3 sept. voor 10 dagen naar Auer Zuid Tirol. ben benieuwd met de corona. Groetjes tot in Nederland.
  3. Doris:
    8 september 2021
    Prachtige foto's weer, genieten ook! Jullie zijn nu in Tirol waarschijnlijk, ook fantastisch. Alles is weer zo goed als begonnen in Sittard-Geleen... vakantie en rust voorbij, we zien ons weer snel hoop ik, verheug me alweer op een glaasje, en een gezellig onderonsje X