20 september

20 september 2019 - Schluchsee, Duitsland

Na Baden-Baden zijn we via de Schwarzwaldhochstraße, een toeristische route, op een natuurcamping bij Freudenstadt beland. Deze camping lag midden in het bos aan een meertje. Hier zijn we drie dagen gebleven. Het bezoek aan Freudenstadt heeft ons positief verrast. Een leuk centrum en er was van alles te doen.

Vanaf de natuurcamping zijn we naar Freiburg gereden. Een bruisende en sfeervolle studentenstad. In de historische binnenstad loopt door elke straat een klein waterstroompje, de zogenaamde Bächli. Deze Bächli bestaan al sinds de 14de eeuw.

Na twee dagen Freiburg zijn we doorgereden naar Todtnau. Een klein dorpje op een van de hoogste punten in de Schwarzwald. Hier hebben we een fikse wandeling naar een spectaculaire waterval gemaakt.

De volgende dag hebben we ons kamp opgeslagen in het dorpje Schluchsee aan het gelijknamige stuwmeer. De weg rond het meer van 18km vonden we wat lang om te lopen, dus hebben wij dat met de fiets gedaan. Onderweg gestopt om de honden te laten zwemmen en natuurlijk een wijntje gedaan. Dit alles bij een aangenaam zonnetje dus het was een heerlijke dag.

1. Zus en Marcel.:
    20 september 2019
    Hallo Jacqueline en Patrick, Schitterend mooie foto,s. ( Waren zelf vorig jaar ook nog aan de Titisee ).
    We dachten vorige week al, "we horen niks meer ". Gelukkig "neem ik aan " is alles weer in orde en kunnen jullie genieten. Hier is ook weer alles redelijk in orde. Geniet zoveel als mogelijk, en kijken uit naar het volgende reisverhaal.
    groetjes, Zus en Marcel.
  2. Elshasberg:
    20 september 2019
    Hi jullie leuk weer wat te horen van jullie.Wij waren vandaag bij Heike Kamphausen en moesten Pat de hartelijke groeten doen!
    Wij waren ook in Freudenstad en Freiburg.
    Wij gaan volgende week nog eens een weekje naar Groenlo met de fietsen en daarna gaat hij in de stalling.
    Grtjes Els
  3. Nanny Bartel:
    24 september 2019
    Mooie foto,s weer ,,Duitsland en Oostenrijk is ook mooie toch,,, daar kun je ook goed vakantie vieren. Taal is ook wat makkelijker,,en het eten is er ook prima ,,,tot gauw