28 februari

28 februari 2019 - Gibraltar, Gibraltar

Na Sevilla hebben we Cordoba bezocht. Een mooie, typisch Spaanse stad die qua sfeer wel wat op Sevilla lijkt, maar dan kleiner. De historische kern bestaat uit veel smalle straatjes genaamd "de Joodse Wijk". Echt bijzonder is de Mezquita. Dit is van oorsprong een heel grote moskee waar nu in het midden een kathedraal is gebouwd.

Van Cordoba zijn we naar Marbella gereden. Hier hebben we genoten van strand, zee, zon en de lange boulevard. We vonden het voor de tijd van het jaar al behoorlijk druk in Marbella.

We staan nu in Gibraltar aan de sporthaven. We zijn met de fiets Gibraltar in gegaan. Daarbij passeer je echt de grens met douanecontroles en vervolgens moet je de start cq. landingsbaan van het vliegveld oversteken. Als er een vliegtuig komt gaan de slagbomen dicht en moeten alle auto's, fietsers en voetgangers wachten.

We hadden niet verwacht dat Gibraltar naast de beroemde rots met de apen ook nog uit een redelijk grote stad bestaat met een druk toeristisch centrum. Ook hadden we er geen idee van dat je vanaf hier het continent Afrika (Marokko) kunt zien liggen.

We hebben weer veel bijzondere dingen gezien en meegemaakt.

1. Paul Rutten:
    28 februari 2019
    Hallo Jacqueline en Patrick,
    Prachtige foto’s die weergeven dat jullie in een mooi gebied vertoeven.
    De zon is er volop aanwezig. We boffen hier in Nederland, want ook hier is het erg zonnig voor de tijd van het jaar.
    De mooie gebouwen geven ook veel van het verleden en de geschiedenis weer.
    Vorm, kleur, uitstraling. Een andere wereld en geschiedenis.

Veel plezier,
    Paul en Marian
  2. Michel Lillu:
    28 februari 2019
    Hi Patrick,
    Wij kregen de link van Bianca. Prachtige reis maken jullie. Mooi om te zien en mooi om ‘mee’ te reizen.
    Groetjes van Marlies en mij.
  3. Willem Gorissen:
    1 maart 2019
    Fijn dat alles goed gaat en jullie veel meemaken. Wij zijn na allerlei omzwervingen nu in caceres.
  4. Maartje:
    4 maart 2019
    Klinkt weer heerlijk jongens! Xxx
  5. CAM ARIAANS:
    10 maart 2019
    prachtige foto's. Bij ons is het een vreselijke storm geweest . Bij ons in de zelfde straat zomaar een boom om gevallen . Maar ach dat is weer rustig aan het worden. geniet jullie maar van de zon zee en die geweldige cultuur enz Liefs Corrie