2 maart

2 maart 2020 - Armação de Pêra, Portugal

Onderweg naar de Algarve zijn we nog in twee typisch Portugese dorpjes geweest, Beja en Mértola. In het plaatsje Mértola stonden we met enkele andere campers in de valei van de rivier. Het is een tien eeuwen oud stadje met flink wat hoogteverschillen. De burcht torent boven het stadje en de rivier de Guadiana uit. De s traatjes zijn er middeleeuws smal dus het was een hele toer om de camperplaats te bereiken. De rivier Guadiana wordt iets verder zuidelijk de grensrivier tussen Spanje en Portugal. Zo zijn we in Vila Real de Santo António aangekomen. Een niet al te spectaculair stadje aan de kust maar wel met een gigantisch strand. Sowieso vinden wij de stranden aan de Portugese kust de mooiste die we gezien hebben. Vanuit hier hebben we, als dagtripje, met het veer de oversteek gemaakt naar Ayamonte in Spanje. Vervolgens zijn we westelijk gereden langs de kust. We hebben een iets langere periode op mooie plekken gestaan, zoals in de mooie stad Tavira. Onderweg hebben we Michael opgezocht, een Duitse camperaar die vorig jaar een tijdje onze buurman was. Nu staan we in Armaçao de Pera op de camping. Hier zijn we vorig jaar ook geweest. Een fijne plaats om heerlijk te vertoeven. We hebben een auto gehuurd om de omgeving te verkennen. Hier blijven we nog even.

1. Mustafa Najib:
    2 maart 2020
    Prachtige omgeving, en zo te zien zit het weer mee. Geniet er samen van 😘
  2. Lea en Gerard:
    2 maart 2020
    Hier is het koud, grijs en nat😒
    Blijf maar lekker daar aan zee, zon en strand. Genieten doe je samen met de honden en mensen, die je onderweg ontmoet.
  3. Ingrid:
    3 maart 2020
    Prachtige foto’s alweer. Geniet van al het moois dat jullie tegenkomen en blijf het vooral met ons delen 😍😍😍
  4. Lenie Fleuren:
    4 maart 2020
    Schitterende omgeving. Geniet ze.
  5. Petra dragstra:
    4 maart 2020
    Ook al zijn we nu bijna een maand thuis door jullie Reislogger genieten en reizen we mee. We gaan volgend jaar ook langer op winterreis want hier is het maar nat en koud. Genietse👍😜