31 juli.

31 juli 2018 - Sortland, Noorwegen

Vandaag zijn we een maand onderweg. Heel veel indrukken, mooie uitzichten en ontmoetingen rijker. Van Sommarøy uit zijn we naar Finnsnes gereden waar we de “camping from hell” hadden. Slechte camping, het stikte er van de muggen en bijtvliegjes zodat we alleen maar in de camper konden zitten terwijl het buiten 30 graden was. Vandaar uit de volgende dag het schiereiland van Senja opgereden. Prachtig eiland met erbarmelijke smalle en slechte wegen. Aan het einde van het eiland zijn we op het veer gegaan. Ook weer een prachtige ervaring. Onderweg nog bruinvissen gezien, een soort dolfijn. Het veer bracht ons in Andenes. Hier hebben we aan het water overnacht bij een school, die gesloten was. Vanmorgen doorgereden naar Sortland. Hier staan we nu aan de haven, nabij het centrum. Net meerde de “Hurtigruten” aan. Een begrip in Noorwegen. Al sinds anderhalve eeuw een belangrijke  veer- en transportdienst tussen Bergen en Kirkenes.

1. Theunissen:
    3 augustus 2018
    Wat een prachtige reis!En zulke mooie fotos.De vliegjes enz. is in een ander land nooit te overzien.Maar jullie konden wel vertrekken.Altijd nog beter dan een wespennest naast en onder je bed.Ze zijn na 3weken weg.Fijne reis gewenst,Pap en Mam