22 juli.

22 juli 2018 - Nordkapp, Noorwegen

Vanmorgen zijn we vertrokken naar de Noordkaap, de laatste 130km. Daar rij je dan wel zo’n 3 uur over. Zonder twijfel de meest indrukwekkende route tot nu toe! Prachtige weg langs fjorden en meertjes. Ook hebben we heel wat rendieren gezien. Om hier te komen zijn we door een tunnel gereden van 7km lang onder de zee door. Eerst 3,5km steil omlaag en dan 3,5km steil omhoog. Ook nu weer hebben we prachtig weer en daardoor een schitterend uitzicht. Vaak is het hier mistig. Bij de noordkaap eindigt de weg aan een grote vlakte. Hier blijven we overnachten. En als de wolken het toelaten zien we de zon ondergaan en meteen daarna weer opkomen.

1. Maartje:
    22 juli 2018
    Wat een mooie verhalen! Geniet ervan xxx
  2. Nanny Bartel:
    22 juli 2018
    O wat weer geweldige foto.s en wat een uitzicht daar ..genieten dat kan jullie niemand meer af nemen wat jullie allemaal zien en beleven ..op jullie tocht
  3. Theunissen:
    24 juli 2018
    In Juli 2009 waren wij ook op de Noordkaap.Op exact de zelfde plaatsen hebben wij ook fotos gemaakt!Hebben jullie ook de blauwe gletscher bezocht?En hoe zit het met de trollen?Het is inderdaad een hele tocht naar de Noordkaap.Maar zeer de moeite waard.Nog veel reisplezier.
  4. Ingrid:
    24 juli 2018
    Prachtig, wat een verhaal en wat een mooie foto's! Geniet ervan!