16 september

16 september 2018 - Pirna, Duitsland

Na ons verblijf in het natuurgebied zijn we doorgereden naar Leipzig. Een gezellige studentenstad met enerzijds veel oude maar ook veel moderne nieuwe gebouwen. Van de DDR-tijd zie je niet veel meer terug, het is allemaal prachtig opgeknapt.           Van Leipzig zijn we naar Dresden gereden. Dresden is vanwege zijn historische gebouwen absoluut een bezoek waard! Aan de ene kant van de Elbe is de altstadt, aan de andere kant de neustadt. De aanblik van de neustadt ademt nog een beetje de sfeer van de oude DDR gemixt met de invloed van jonge kunstenaars, grafitti en studenten.                                                                                                          Vervolgens zijn we naar Pirna gereden, een leuk provinciestadje. De bezienswaardigheid bij Pirna is de “Bastei”. Die we in combinatie met een fietstocht langs de Elbe hebben bezocht. De Bastei is een rotsformatie met een hoogte van 305m van waaruit je een prachtig uitzicht hebt.

Morgen gaan we richting Tsjechië.