12 augustus.

12 augustus 2018 - Trondheim, Noorwegen

In de afgelopen dagen zijn we van Narvik naar Trondheim gereden. De hoofdweg is 2-baans en de gemiddelde snelheid is 60km. Alle verkeer dat van noord naar zuid wil maakt gebruik van deze weg. Van grote vrachtwagens met aanhanger tot aan fietsers toe. Inmiddels zijn we de poolcirkel weer gepasseerd en het was er bitter koud en nat. We zijn nu een paar dagen in Trondheim. Dit is een stad zoals wij die kennen, met alles erop en eraan tot en met McDonalds aan toe. Dit is een welkome afwisseling want de afgelopen weken hebben we alleen dorpjes en kleine stadjes gezien. Het voelt alsof we weer terug zijn in de bewoonde wereld. In Trondheim is dit weekend een American Classic Car meeting. Ook was er een congres voor gamers waarbij veel mensen verkleed waren als een game- of filmpersonage. We mochten met de honden binnen en iedereen wou met de honden op de foto! Morgen rijden we weer verder.

1. Paul en Marian:
    12 augustus 2018
    Jaqcueline en Patrick,

Nog een oude Amerikaanse auto gekocht???
    Gelukkig dat jullie nu weer in de meer bewoonde wereld zijn.
    Mogelijk voelt het als een soort eenzaamheid in die dorpjes en gebieden die toch heel stil zijn?
    Jullie reizen nu weer zuidelijker?
    Vandaag zijn we in Utrecht geweest bij Merijn en Jiri.
    Een flink stuk gewandeld. Amanda is bezig aan haar laatste werkdagen. Ze ziet er mooi en rond uit.
    Nog even en dan zal Sefke de wereld betreden.
    We zijn druk bezig met inpakken en overbrengen van allerlei spullen naar het appartement.
    Het is een stuk kleiner, zodat het een en ander reeds is weggebracht.
    Kringloop, vuilnis, marktplaats.
    Het voelt goed, zeker omdat we zien dat er veel moet gebeuren aan het Paradijsweghuis.
    25 augustus komen Merijn, Jiri en enkele Almeloers helpen alle overige spullen te verhuizen.
    Bank, stoelen, kasten e.d.
    31 augustus is de overdracht.

Wie weet waar jullie dan zijn?
    Hebben jullie een idee waar de reis nu naar toe gaat?
    Tot hoe lang?
    Hele hartelijke groeten vanuit Almelo
    Paul en Marian
  2. Claudia Vossen:
    12 augustus 2018
    Ziet er goed uit daar. Wij zitten rond Jotunheimen. De weg 55 echt meepakken als jullie er in de buurt komen!
  3. Piet Muijtjens:
    14 augustus 2018
    Hee Pat, sjiek om jullie te kunnen volgen! Noorwegen is supermooi! Vorig jaar zomer ook geweest rondreis tot Alesund. Zwaaien nu Gaston uit op Schiphol. Gaat 4 mnd naar Finland (Jyväskylä) voor zijn studie. Have fun!!!! We blijven jullie volgen!
  4. Roberto Koolen:
    15 augustus 2018
    Hello globetrotters,
    Wat een heerlijke belevenissen daar in en rond de poolcirkel.
    Die landschappen en indrukken laten unieke indrukken na op je netvlies.
    Zo vol power , een upload voor body en minde.
    Als je de mogelijkheid krijgt is een jump naar de Noorse fjorden een belevenis die je nooit zult vergeten. die wijdse stilte, vol energie heeft bij mij,toen ik daar was, een onuitwisbaar plaatje in mijn brein gebrand. Ben benieuwt naar jullie ontdekkingen en fotos. Hartelijke groetjes en veel genot, Rita, Julie en Roberto