8 november 2022

8 november 2022 - El Palomar, Spanje

Op naar Playa de Perchelles, ofwel het slangenstrand. Het ligt in een van de minst mooie gebieden van Spanje, want het is een gebied waar veel grote kassen staan, waar je tussen door rijdt. Van afstand lijkt het een grote plastic deken, maar het zijn een soort fijnmazige witte netten. Playa de Perchelles is een soort oase met een mooi strand en palmbomen, niet ver van een klein dorpje. Voor enkele dagen niet verkeerd, maar het was behoorlijk druk (met campers). Na twee dagen, zijn we naar het stadje Mazarron gereden. Geen bijzondere stad, maar bij Mazarron playa is een zeer bijzondere uitgesleten zandsteen formatie te zien. Ook hier zijn we na twee dagen vertrokken om naar de campeer boerderij van Sjaak (uit Yerseke) en zijn spaanse vriendin Hortensia te gaan. Ook weer een bijzondere belevenis, omdat de boerderij in de “middle of nowhere” ligt en nog in ontwikkeling/aanleg is. Wel lekkere wijn en zelfgemaakte jam gescoord. Vervolgens zijn we onze vrienden Ingrid en Jack in Santa Pola gaan opzoeken. Erg gezellig. Op dag twee zijn we samen de stad Elche gaan bezichtigen. Elche staat bekend als de “palmenstad” van Spanje.  Dat was te zien, in het bijzonder in het prachtige park: La Palmera. Nu staan we op een (lege) camping in El Palomar. Even de accus opladen en water tanken etc.  (we hebben veel “vrij” gestaan). En jacq heeft de was gedaan.