7 februari 2024 - Amêndoeira do Campo, Portugal

We blijven in Portugal en rijden verder naar het zuiden. De volgende bestemming is Obidos, na een tip van onze Nederlandse buren in Nazaré. Obidos is een dorp op een berg/heuvel met op de top een oude burcht, omringd door de eveneens oude stadsmuren. Het tussen de stadsmuren gelegen dorpje is een toeristisch trekpleister, met veel winkeltjes en restaurantjes. Beetje Valkenburg in Portugal dus, maar altijd leuk voor een dag. Van Obidos reden we naar Comporta een afgelegen dorpje aan de kust. We stonden samen met een 20-tal andere campers op de grote grindvlakte in het dorp en van daaruit kon je een mooie wandeling maken naar een sprookjesachtig mooi strand met strandbarretjes. Je kon zien dat het hier in de zomer druk kan worden, maar nu was het heerlijk rustig. Mede omdat we ver door onze proviand heen waren, reden we vervolgens naar Castro Verde, een dorp in het binnenland. Hier had de Lidl op de parkeerplaats enkele plaatsen voor campers gereserveerd. Nadat we het dorpje bezocht hadden brachten we de nacht door bij de Lidl. De volgende dag reden we naar Almodovar, 20 kilometer verder. Hier konden we “aan de stroom staan” zodat de accu’s weer eens helemaal opgeladen konden worden. Dat was nodig omdat we daarna enkele dagen bij Raymond en Nelson wilden gaan staan, een tip van Petra en Coen. Deze vrienden hebben een wijnhandeltje in een groot, deels gesloopt hotelcomplex, dat 10 jaar leeg heeft gestaan. Langzaam maar met veel liefde wordt het complex door hun weer opgebouwd. Maar ze hebben nog geen aansluiting op het stroomnet. We staan nu achter in hun grote tuin, alleen.Het is erg mooi en rustig en gisteren zijn we al op wijntjes en hapjes getrakteerd.

1. Doris:
    7 februari 2024
    Mooie verhalen en wát een avonturen!! Heerlijk om zulk moois mee te maken!! Tot snel dan… liefs en fijne dag weer en knuffel aan Mowgli
  2. Daniel:
    Super, wir trinken keinen Alkohol aber Snacks geht immer ☺️