I februari 2023

1 februari 2023 - Estarreja, Portugal

Zaterdag 21 januari zijn we vertrokken. Vrijdag, de dag ervoor ging niet want toen lag er nog te veel sneeuw.  Eerst zijn we richting Belgische kust gereden in de hoop dat het langs de kust net iets minder koud is met minder kans op sneeuw. We rijden iedere dag een beperkt aantal uren zodat we in de namiddag nog iets kunnen bekijken. De eerste stop was in Tournay, zuid België. Daarna naar de Franse plaats Evreux. Allebei Frans aandoende steden die leuk zijn om te bezoeken. Maar het is koud. De kachel moet flink werken in de camper. De volgende dag stonden we op het erf van een wijnboer in het dorpje Juigné sur Loire. Kaas en wijn ingeslagen en een wandeling in de natuur gemaakt. Vervolgens door naar Biarritz, nabij de Spaanse grens. Hoewel het weer niet geweldig was zijn we hier twee dagen gebleven. Op dag 1 hebben we het toeristische stadje Biarritz bezocht. De volgende dag zijn we een flinke fietstocht gaan maken naar st Jean de Luz. Daarna door naar Spanje en wel naar Santander. Hier zijn we nog niet eerder geweest. Leuke plaats aan de oceaan in een koelere en natte, groene streek in Spanje. Maar nog altijd koud en we besluiten langs de Spaanse kust naar ons einddoel - Portugal- te rijden, omdat er in de bergen sneeuw ligt, hetgeen we onderweg regelmatig zien. Na twee dagen in het Spaanse stadje Pontevedra, staan we nu in Estarreja im Portugal, niet ver zuidelijk van Porto. Een klein plaatsje met een fijne plaats voor de camper in het centrum en naast een park. Het weer is eindelijk lekker, wolkenloos zonnig en warm, maar ‘s nachts nog wel koud. Jacq heeft de was gedaan en ik was het zout van de camper.
We besluiten dat we hier nog een dagje blijven.

1. Petra dragstra:
    2 februari 2023
    Super P en J mooie CP in Estarreja. Heb het opgezocht dus zie jullie met Mowgli al lopen in het park. Ben benieuwd naar de volgende rit, langs de kust of meer binnenland? Geniet met jullie mee😏
  2. Ingrid:
    2 februari 2023
    Ja heerlijk on the road again 💪🏼
    Geniet van al het moois onderweg en wie weet, doen jullie de Costa Blanca nog even aan op de terugreis
    Groetjes en een dikke knuffel van ons
  3. Doris:
    7 februari 2023
    mooi hoor!! we genieten mee, ook wij hebben weer zonnetje vandaag... tot heel snel dan, we komen binnenkort met z'n allen naar het zuiden... zonnetje tanken en weer samen genieten, liefs en hele fijne dag weer en extra knuffel voor Mowgli