Najaar 2021

17 oktober 2021 - Enschede, Nederland

Ik ben alweer bijna een maand onderweg. Deze keer alleen, want Jacq wilde liever in Maastricht blijven, bij de kids, ons kleinkind en vrienden. Inmiddels ben ik in zuid Frankrijk, waar het nog heerlijk weer is. Hiervoor was ik in Duitsland.  Nadat ik een paar dagen langs de Rijn met campervriend Michael opgetrokken ben, ben ik enige tijd in de buurt van Stuttgart gebleven. Ik had hier een afspraak voor een onderhoud aan de camper, maar ben daarna bijna twee weken in Vaihingen an der Enz bij een “oude” schoolvriendin en haar invalide man gebleven. Stuttgart valt als stad tegen, maar er is een geweldig Mercedes museum. Maar Het gebied rond Stuttgart is echter verassend mooi, vooral de fietsroute langs de Enz en de wijnvelden. Het werd echter slecht weer en koud. Dus met rasse schreden naar het Zuiden. Nu sta ik op het platteland in Zuid Frankrijk in de volle zon met de bedoeling naar Spanje te rijden. Maar dat laat ik mede afhangen van het weer.

Nog twee grappige incidenten onderweg. In Frankrijk werd een omleiding aangegeven richting Karlsruhe. Op alle omleidingsborden stond echter Karlshure. Ofwel een analfabeet of een ambtenaar met humor.
Ook wel grappig was de dame die op een parkeerplaats naakt en luid scheldend uit de vrachtwagen gezet werd. Hilariteit alom !

1. Zus en Marcel.:
    17 oktober 2021
    Hallo Patrick, Is natuurlijk anders " alleen " onderweg. Hond is ook thuis die mis ik op de foto's. Wel ni eigen baas. Weer mooie foto's. Titisee ben ik kort ook nog geweest. prachtig in het mercedes museum. Staat natuurlijk voor een kapitaal bij elkaar. Geniet en tot volgende keer.
  2. Doris:
    18 oktober 2021
    Hallo Patrick alone… goh, dat lijkt me totaal anders, maar toch alweer ervaringen rijker, mooie plekjes en km’s achter je; veel plezier verder en tot hopelijk snel ziens weer!!
  3. Dick Bijl:
    18 oktober 2021
    Hoi Pat. Leuk al die ervaringen. Terwijl jij door Frankrijk crosst zit ik een week op het water. Nederlandse en Belgische kust. Alleen het weer werkt niet mee. Dat is bij jou dus anders. Geniet. 👍🏿
  4. Petra dragstra:
    18 oktober 2021
    Hi Pat, je hebt er al weer heel wat km’s op zitten en geniet voor 2 ook al ben je alleen. Houd vol, we komen eraan. Hoewel het hier nog niet zo’n beroerd weer is en er nog genoeg te doen valt voordat we kunnen vertrekken. Het is nu herfstvakantie en de beide CP’s staan vol. Er zijn teveel lui met campers….😖
  5. Marian:
    24 oktober 2021
    Patrick, mooie foto’s en verhaal!
    Anders dan anders….
    Goede verdere trip!
    Marian uit …..Almeloooooo
  6. Lenie Fleuren:
    8 november 2021
    Patrick, bijzonder om alleen op pad te gaan. Veel plezier.