Maart 2022

25 maart 2022 - Eguisheim, Frankrijk

Na enkele maanden in Maastricht, zijn we medio  maart weer vertrokken.  Eerst een weekendje naar de nieuwe camperplaats van Hans met de bedoeling daarna via een bezoek aan Brigit en Nusret naar Spanje te rijden. In de Eifel, in Pronsfeld, kwamen we er achter dat de nieuwe voorruit  flink lekte. Dus terug naar Maastricht. Het werd 19 Maart voordat de camper gerepareerd was. Na een dagje Trier zijn we twee dagen bij  Brigit en Nusret in Vaihingen a/d Enz op bezoek geweest. We willen naar Spanje, maar daar is het al heel lang uitzonderlijk slecht weer, in tegenstelling tot de Benelux en Noord Frankrijk. Dus bleven we daar waar het mooi zonnig lente weer is. Eerst  in Kehl van waaruit we met de fiets Strasbourg hebben bezocht. Mooie stad, een bezoek zeker waard. Daarna naar Colmar, maar daar was de camperplaats vol. Nu staan we 5 kilometer van Colmar, op de hof van  wijnboer Francois bij het centrum van Eguisheim, een verassend mooi dorpje met allerlei culinaire versnaperingen. Gisteren proeverijtje van vin d’Alsace bij Francois gedaan en natuurlijk wat flesjes ingeslagen.