30 januari 2024

30 januari 2024 - Nazaré, Portugal

We bleven in Noord-West Spanje. Eerst naar Santillana del Mar, een klein historisch dorpje niet ver van de kust, dat overigens door de touristen al was ontdekt, gezien de winkeltjes en restaurantjes. Daarna naar Gijón, een grotere stad aan de noordelijke kust. We vervolgden onze route door het binnnland van Spanje naar Portugal. Via Ponferrada en Chaves kwamen we -toeval of niet -, op Jacqueline’s verjaardag aan in Peso da Régua, midden in de streek van de Douro, hét centrum van de port makers. Dubbel feest dus, met -wederom een  toevalstreffer -  een  restaurant waar we ‘s avonds verrast werden met heerlijke gerechten. Hier bleven we twee dagen, ook al omdat de was gedaan moest worden. Na een dagje in de kustplaats Figueira da  Foz, zijn we nu in Nazaré neergestreken. Nazaré is vooral bij de surfers bekend, vanwege de altijd hoge golven. Maar inmiddels is het uitgegroeid tot een toeristisch trekpleister met ontelbare restaurantjes en winkeltjes en een mooie boulevard langs het brede strand met de prachtige golven. En het weer werkt goed mee, heerlijk in de zon.

Jouw reactie