22 januari 2024

22 januari 2024 - Vitoria-Gasteiz, Spanje

We vertrokken dinsdag 16/1 in de kou in Sittard. Er lag een beetje sneeuw, maar volgens de voorspellingen zou het de volgende dag hevig gaan sneeuwen. We reden naar Veurne, een leuk plaatsje aan de Belgische kust. Vanwege de voorspelde sneeuw op de route naar het zuiden, zijn we in Veurne een dag blijven staan. Dat was maar goed ook, want de autoweg was zelfs de dag erna nog niet helemaal sneeuwvrij. Dus door het sneeuwlandschap zuidwaarts, naar Caen. De volgende stop was aan een meertje bij het dorpje la Celle Saint Avant. Nog steeds koud, ‘snachts -7 graden.
Dus snel verder. Naar les dunes du Pilat, de hoogste duinen van Europa, 100mtr hoog. Prachtig om daar boven op te vertoeven. En in de zon ! We verlaten Frankrijk en rijden Baskenland in. We stoppen in het kleine plaatsje Orio. Lekker de zonnige middag op het strand en in de strandbar doorgebracht, samen met veel Spanjaarden; Het was zondagmiddag. We besluiten nog even in baskenland te blijven omdat het redelijk goed weer wordt en rijden naar de stad Vittoria-Gasteiz. Een stad met veel mooie oude gebouwen met lekkere tapas en vino. Het voelt lekker om weer in Spanje te zijn.

1. Doris:
    22 januari 2024
    Erg mooi weer om met jullie mee te reizen. Heerlijk om te zien, en ook prachtige plaatjes! Geniet lekker samen, alles goed ook met Mowgly? Liefs en groetjes