10 februari 2023

10 februari 2023 - São Bartolomeu de Messines, Portugal

De afgelopen week zijn we in kleine etappes verder zuidwaarts gereden in Portugal. Volgende week willen we in Armaçao zijn, waar Doris, David en kids ons enkele dagen komen opzoeken.
Na Pontevedra, - een behoorlijk stadje -, zijn we naar Estarreja gereden een klein plaatsje onder Porto. De camperplaats lag aan een park en dicht bij het kleine centrum. Maar alles in de buurt, bakker, restaurant en supermarkt. En bij de dierenarts Mowgli de jaarlijke inenting laten geven. Het was hier lekker vertoeven. Je merkt toch wel dat Portugal tot de minder welvarende landen in de EU behoort. Het is naar onze maatstaven erg goedkoop hier. Na twee dagen weer verder zuidwaarts. Naar Foz do Arelho, een klein toeristisch kustplaatsje, zo’n 60 km boven Lissabon. We stonden met de neus van de camper aan de boulevard, langs het strand. Door de week was het rustig, maar zaterdag en zondag was er veel leven op de boulevard. Alsof het hoofdseizoen was.
Als contrast zijn we midden/zuid Portugal ingereden, naar een natuurcamping aan een stuwmeer, bij Odivelas. Het was “ in the middle of nowhere”. Op de camping was gelukkig een mini supermarkt en en restaurant, want er was verder in een omtrek van 20 km niets. Tijden onze wandeling zagen we wel veel sporen van wilde zwijnen.
Gisteren zijn we aangekomen in het zuiden van de Algarve, in Sao Bartelomeu de Messines.
Hoewel zowel de camperplaats als het dorpje niet veel voorstellen, is de camperplaats helemaal vol. En naar verluid van mede camperaars, is het overal in de Algarve zo druk…