26 oktober 2023

26 oktober 2023 - Isla Plana, Spanje

Van Belchite,- het in de burgeroorlog verwoeste en niet meer opgebouwde stadje-, zijn we via het binnenland in enkele dagen een flink stuk naar het zuiden gereden, ook al omdat het slecht weer zou worden. Weer een prachtige en afwisselende route, met een overnachting in Motilla del Palancar, een beetje troosteloos stadje. Daarna door naar Murcia stad. Het is lekker zonnig en niet te warm voor Mowgli, ideaal om door de gezellige straatjes van de oude stad te lopen. En omdat het stadsbezoek zo goed bevallen is, hebben we na Murcia, de aan de kust gelegen stad Cartagena aangedaan. Cartagena is een stuk kleiner dan Murcia en je ziet er ook in deze tijd van het jaar nog veel touristen. Sinds enkele dagen staan we samen met andere campers op een grote zandvlakte langs de kust in de buurt van  Mazarron, hetgeen kennelijk toegestaan of gedoogd wordt. Op de stranden liggen nog her en der wat mensen omdat het weer nog altijd lekker zonnig is. De meeste restaurantjes en strandbars zijn nog open in deze tijd van het jaar, hoewel het niet erg druk is. Goed vertoeven dus.

1. Daniel:
    27 oktober 2023