23 oktober 2020

23 oktober 2020 - Benicarló, Spanje

We zijn alweer bijna twee weken onderweg. We zijn in een paar dagen door Frankrijk gereisd. Iedere ochtend een paar uurtjes rijden om 's middags een wandeling te kunnen maken en de omgeving te verkennen. In verband met Corona meestal ergens in de natuur of bij een wijnboer. Gelukkig is het redelijk weer in Frankrijk, zodat we veel buiten kunnen zijn.

In Empuriabrava, onze vaste reisbestemming, hebben we prachtig nazomer weer. Ondanks dat in Catalonië de horeca dicht is, hebben we ons goed vermaakt met wandelingen langs de zee, een bezoek aan Roses en een uitgebreide lunch bij Phil en Nina. We zijn vanwege Corona voorzichtig en vermijden drukte maar het is wel leuker als je op een terrasje een drankje met een tapa kunt nuttigen.

Daarom hebben we Catalonië verlaten en zijn we verder zuidwaarts gereden. We staan nu alweer enige dagen op een leuke, vrij lege camping aan het strand bij Benicarló. Van hieruit maken we fiets-uitstapjes naar Vinarós en Peníscola. Afgezien van gisteren hebben we prachtig nazomerweer. En dat maakt dat het verblijf hier, -ondanks Corona-, goed is uit te houden.

1. Petra dragstra:
    23 oktober 2020
    Hallo bofkonten, alweer een mooie reis met zon en zonder zorgen. Hier ook prachtig herfstweer: veel regen en kou😖 en er dreigt hier ook nog eens een hele lockdown. Dus geniet er maar van, we horen graag meer positieve verhalen.
  2. Mustafa Najib:
    24 oktober 2020
    😍 😍😍
  3. Zus en Marcel.:
    25 oktober 2020
    Hallo Jacqueline en Patrick, Sorry dat ik wat later reageer. Ondanks de stilte ziet het er toch weer lekker uit. Mooi weer en een plaats aan het strand zoeken kost geen moeite. Ik had al een paar foto's op de app gezien in Roses. Beetje raar gevoel als je er al ( nu zeker ) een tijd niet meer bent geweest. Inmiddels al 3 x verschoven of afgezegd. Hier gaat het momenteel de verkeerde kant op, en wie weet wat ons nog te wachten staat. Vanavond toevallig telefoontje dat een goede vriendin 66 jaar aan corona is overleden. Zij en haar man hadden corona opgelopen, waren aan de betere hand maar ondanks vandaag overleden. Dus hoe je taai, en ben voorzichtig. Je hebt het te pakken voor dat je er erg in hebt. Groetjes tot de volgende blog.
    Zus en Marcel.
  4. Jos:
    26 oktober 2020
    sportief zo op de de fiets
  5. Lenie Fleuren:
    26 oktober 2020
    Zo dat ziet er weer goed uit. We hopen de volgende keer als jullie weer terug zijn in Nederland wat te kunnen afspreken. Geniet ze.
  6. Aar Pronk:
    2 november 2020
    Hoi Patrick en Jacqueline We hebben in Spanje naast jullie gestaan en zijn inmiddels weer thuis.Ben jullie verhalen nu soms aan het lezen en vind ze erg leuk.jullie zijn nog wel even onder weg maar misschien komen we elkaar zomaar weer eens tegen in het koude holland Maastricht ofzo haha
    nog vele mooie dagen toegewenst.groet Aar en Jeannette (camping Torou)