Najaar 2021; Deel twee reis alleen

20 november 2021 - Amsterdam, Nederland

Ik ben nu twee maanden alleen onderweg en het einde nadert. De komende maanden blijf ik in (het koude) Nederland. Wat heb ik allemaal gedaan afgelopen maand ? Eigenlijk niets bijzonders, maar het was wel fijn. Tijdens mijn reis heb ik verschillende nieuwe contacten opgedaan. Soms reis je dus alleen, soms enige tijd met een reisgenoot. Op enkele plekken ben ik wat langer blijven staan, zodat je de omgeving en mensen wat beter leert kennen. In Castellon had ik bijvoorbeeld mijn vaste eetcafé. De eigenaresse was net als ik in Heerlen geboren. Maar ik heb niet alleen in het café gezeten. Naast het bezoeken van mooie Franse en Spaanse historische dorpjes, heb ik lange wandelingen en fietstochten gemaakt.
in de buurt van Benicassim heb ik wat langer op een camperplaats aan het strand gestaan. Deze camperplaats heb ik “het getto” gedoopt, want het was een grote parkeerplaats die overvol stond met campers. Maar in de omgeving was veel te zien en te ontdekken. Het was nog prachtig zomerweer. Na de wandeling of fietstocht, regelmatig een duik in de zee gemaakt.
Met een tijdje alleen reizen kom je tot rust en tot jezelf. Het is me goed bevallen, maar het is ook weer fijn thuis te komen.

1. Pieter van Beek:
    20 november 2021
    Mooie ervaring dus! Goed te lezen dat je het naar je zin hebt gehad en nu weer veilig thuis bent.
    Groet Elly & Pieter