Door Frankrijk

13 april 2022 - Benicàssìm, Spanje

We hebben onze reis laten afhangen van de weersvooruitzichten. In Spanje was het uitzonderlijk slecht weer en in Frankrijk mooi weer, dus bleven we in Frankrijk en kwamen op plekken, waar we nog niet geweest waren. In de Elzas stonden we bij een wijnboer bij het centrum van Eguisheim. Achteraf een verassend mooi oud dorpje met allerlei locale producten, deels voor toeristen. Van Eguisheim met de fiets naar Colmar. Ook zeker een bezoek waard. Na twee dagen zijn we doorgereden naar Tavaux, waar we bij een particulier in de voortuin konden staan. De camper paste maar net. De dag daarna met de fiets naar Dole. Ook weer een bezoek waard. Vervolgens zuidwaarts  naar St-Triviers-de-Courtes. Een plaatsje van niks, maar dat grote bekendheid heeft gekregen door een soort indisch bouwwerk van de plaatselijke postbode, waar hij 33 jaar aan gewerkt  heeft. Vervolgens via de plaatsen Hauterives en Sommieres naar Spanje. Eerst een dagje Rosas, maar daar zijn we weer snel vertrokken op de dag dat de tramontana ging waaien. Van Rosas ging het naar Sant Sadurni d’Anoia,  de “hoofdstad van de Cava” (niet ver zuidelijk van Barcelona). De weersvoorspellingen waren goed voor de regio Castellon en we waren de dagelijkse reizen weer een beetje zat. Dus belanden we op de bekende camping in Benicassim, waar “ oude” kenissen ons begroeten. We maken vanuit hier bijna dagelijks wat dag tripjes, o.a.  naar Castellon de la Plana een behoorlijk grote stad. De lunch nuttigden we bij het alternatieve eetcafe van de Heerlense Dunja. Daar gaan we zeker nog een keer terug. Maar niet vandaag, want het regent nu de hele dag. Gelukkig vanaf morgen weer lekker warm en zonnig.