5 november 2020 - Benicàssìm, Spanje

We zijn nu een dag of 10 in Benicàssim, zo'n 80 kilometer noordelijk van Valencia. Hoewel het in de regio Valencia meevalt met het aantal Corona-besmettingen ten opzichte van de rest van Spanje, hebben we besloten niet verder te reizen en hier enige tijd te blijven. In de regio Valencia is alles open, ook de horeca. Genoeg terrassen dus om af en toe tapas te eten en een wijntje te doen. We staan deze keer op een camping, samen met een Belg, Nederlander en enkele Britse overwinteraars. We hadden tot gisteren prachtig nazomerweer. Nu grauw en grijs met veel regen en zelfs onweer maar de vooruitzichten voor het weekend zijn gelukkig al weer beter.

In Benicàssim hebben voornamelijk Spanjaarden een tweede huis of appartement. Dat merk je goed. Geen souvenirwinkeltjes en dergelijke. En ook de horeca is typisch Spaans. Tussen het oneindige zandstrand en de hoge flats loopt een wandel- en fietspad. Dit eindigt zuidelijk in de volgende plaats,-Castelló de la Plana- en in het noorden gaat dit over in een via verde langs de kust. Via verde's vind je door heel Spanje en zijn altijd een voormalig treintraject dat nu gebruikt wordt als fietspad. De via verde híer is deels uitgehakt tussen bergen en loopt door de bossen en natuur vlak langs de kust. Heel mooi! Dus genoeg te wandelen en te fietsen.

1. Ingrid:
    5 november 2020
    Geweldig om te lezen weer! Geniet ervan en maak niet teveel haast met terugkeren 😊
  2. Mustafa Najib:
    5 november 2020
    Weer prachtig foto's om te zien. Geniet er samen van. Zo te zien heeft xavi genoeg gewandeld 😅
  3. Nanny Bartel:
    7 november 2020
    Wat een rust zeg , je kunt wel corona vrij rond lopen ,,met zo weinig mensen ,,geniet ervan ,,veel plezier
  4. Zus en Marcel.:
    7 november 2020
    Hallo Beide, weer prachtige foto's maar vooral lekker rustig. Een voordeel je hoeft niet lang te wachten als je iets besteld. Ik denk dat als je een beetje op past je daar minder risico loopt als hier. Ik vind het hier op plaatsen nog erg druk en je hoort in de omgeving toch wel mensen die besmet zijn. Dus !!!! daar genieten op tijd een glas wijn en dan maar zien hoe het loopt. Kennissen zijn gisteren met het vliegtuig ook nog naar Alicante gevlogen dus??. Geniet en tot volgende blog, Groetjes.