23 september.

23 september 2018 - Davos, Zwitserland

Van Pirna zijn wij naar Karlovy Vary (Tsjechië) gereden. Dit was van oudsher een kurort voor de adel en heeft van zijn oude glorie nog niks ingeboet. Het is nog steeds een kurort, erg toeristisch maar vooral heel erg mooi.

Daarna zijn we naar de Fichtelsee gereden in Noord-Bayern. Een klein meertje in een enorm bosrijk gebied, waar we heerlijke wandelingen gemaakt hebben.

Vandaar ging de reis naar Lindau am Bodensee. Zeker een bezoek waard. Vooral de Insel Lindau is heel toeristisch maar ook heel mooi! Van hieruit hebben we een fietstocht naar Bregenz in Oostenrijk gemaakt.

Vandaag zijn we naar Zwitserland gereden. Vanochtend hebben we Vaduz, de hoofdstad van Liechtenstein bezocht. En daarna zijn we doorgereden naar Davos.     Hier zijn we met de gondel de berg op gegaan (2050m) en zijn van daaruit naar het dal terug gewandeld.

Morgen gaan we naar neef Edward en Maryam. Tenzij we insneeuwen vannacht!  Want de weersvoorspelling zegt sneeuw en morgenvroeg -1*!!

1. Petra noordzij:
    23 september 2018
    Jullie hebben al heel veel gezien en aardig wat km gemaakt.
    Prachtige natuur en monumentale steden.
    Jullie zakken nu meer naar het zuiden af want daar is het weer toch wel iets beter.
    Vandaag de hele dag regen hier maar na een prachtige zomer ook niet verkeert.
    Heel veel plezier ,groeten Petra
  2. Jos:
    24 september 2018
    mooi hoor!
  3. Paul en Marian:
    24 september 2018
    Hallo Jacquline en Patrick,
    De adel heeft het een en ander achter gelaten zoals de mooie foto's laten zien.
    Zelfs de telefooncel is de mooiste waard, zeker met de 'gast' die staat te bellen.
    Gaat dat nog met muntjes of met een kaartje dat je vooraf koopt?
    Ook het weer ziet er goed uit, veel zon toch?
    Hoe is de temperatuur?

Nog veel plezier en een goed vervolg!
    Paul en Marian