17 augustus 2020

17 augustus 2020 - Riga, Letland

We zijn afgelopen week nog een paar dagen op het eiland Saaremaa gebleven om enkele bezienswaardigheden te bezoeken. In de kleine hoofdstad van het eiland, Kuressaare, staat een mooi bewaard gebleven kasteel, hetgeen eraan bijdraagt dat het stadje door veel toeristen bezocht wordt.

Bij Panga Klif, een steile kust, hebben we de nacht doorgebracht in de vrije natuur met op de achtergrond alleen het geluid van de branding. Na de prachtige zonsondergang werd het er aardedonker.

De volgende dag hebben we een openluchtmuseum bezocht met overnachting, waarna we weer met de veerboot naar het vaste land zijn gegaan. Het is lekker weer, zonnig en zo'n 23 graden. Daarom hebben we een camping in Letland opgezocht aan zee met een groot zandstrand. Het zou zó in Italië of Spanje kunnen liggen. Uiteindelijk zijn we daar 4 dagen gebleven, lekker chillen, lezen en zonnen. De hondjes beviel het daar ook wel, al werden ze elke dag luier. Ze passen zich snel aan.......

Vandaag hebben we het historisch centrum van Riga bezocht, de hoofdstad van Letland. Mooie stad, maar toch ook weer heel anders dan de hoofdsteden van Estland en Litouwen. De komende week rijden we langzaam zuidwaarts.

1. Zus en Marcel.:
    17 augustus 2020
    Hallo, Ondanks toch weer heel mooie gebouwen er bij. Hier zullen de meeste van ons alleen maar van kunnen dromen en nooit terecht komen. Daarom geniet er van zeker met het mooie weer.
    Groetjes,