23 februari 2024

23 februari 2024 - Castellón de la Plana, Spanje

Van Pueblo de Guzman (mooie nieuwe camperplaats, maar saai dorpje) reden we naar Jerez de los Caballeros, met de camperplaats naast de stierenvecht arena. Mooi dorpje. Hier waren we al eerder en herrinnerden ons het uitstekend Italiaans restaurant van het jonge stel, dat in Londen in betere restaurants gekookt heeft. Daags erna naar BadaJoz, een Spaans stadje, maar dicht bij de Portugese grens. De camperplaats bij het park was hutje mutje vol. Maar 50 meter verder, achter de huizen, stonden we eigenlijk nog beter, althans met meer ruimte, al leek het een beetje op een achterbuurt. We hadden het plan opgevat om vanuit Badajoz noordwaards te rijden, met tussenstops in etappes naar Segovia. Daar zijn we nog nooit geweest. Maar dat plan viel in het water, want het zou daar nat en koud worden. En dan komt de flexibiliteit van een camper goed van pas. Dus plan aangepast en via een tussenstop in Cuidad Real, zijn we , - dwars door Spanje-, naar het bekende Castellon de la Plana aan de middelandse zee gereden. We staan op een parkeerplaats dicht bij het centrum en zijn na een lunch bij “la Galeta Daurada” van de Heerlense Dunja, wat gaan shoppen. Morgen rijden we 5 kilometer verder naar Grao, om een strandwandeling te maken. Want het is hier zonnig weer en niet té warm.

Jouw reactie